Interwałowe MEMO
Komentarze: 0
Witam Was serdecznie!
Rok szkolny ruszył z rozpędem, wszyscy już przenosimy uczniów w muzyczny świat analiz, literatury muzycznej i różnorodnych ćwiczeń. Po wakacjach wielu naszych podopiecznych ma spory problem z przypomnieniem sobie interwałów. By nie były one dla nich katorgą już od początku nowego roku szkolnego, proponuję zabawę z interwałami, w którą w równej mierze angażuje się cała klasa. Dodatkową jej zaletą jest to, że uczniowie muszą do niej opuscić ławki, co zawsze ich rozbudza z lekcjowego letargu :)
==========================================================================
Interwałowe MEMORY
Ilość osób: 7+ Czas trwania: 5-15 minut Poziom kształcenia/klasa: bez ograniczeń
Wymagania:
- miejsce w klasie, w którym uczniowie mogą stanąć w kole/półkolu/linii
Przebieg gry:
Jeden z uczniów wychodzi z klasy. Pozostałe osoby dobierają się dwójkami. Uwaga: jeśli zostaje jedna osoba nie do pary, może być "jokerem", który utrudni osobie która wyszłą zadanie, lub dołączyć do jednej z par.
Każda para/grupa wybiera jeden znany wszystkim interwał (nie mogą się powtarzać!), po czym stają w półkolu tak, by nie stać obok swojej pary.
Wersja dla PSM I stopnia:
Gdy uczeń wchodzi do klasy, podchodzi do wybranych osób, prosząc, by zaśpiewały swój interwał. Musi dopasować graczy w odpowiednie pary. Gdy połączy daną parę, osoby te siadają.
Wersja dla PSM II stopnia:
Gdy uczeń wchodzi do klasy, wszyscy zaczynają śpiewać swoje interwały jednocześnie. Uczeń podchodzi do różnych osób przysłuchując się śpiewanemu przez nie interwałowi. Gdy dopasuje graczy w odpowiednie pary, ci przestają śpiewać i siadają.
Uwaga: zawsze przed wezwaniem spowrotem ucznia, który wyszedł, warto przepytać uczniów sprawdzając, czy poprawnie wykonują swój interwał
==========================================================================
Gra ta ma bardzo dużo walorów zarówno edukacyjnych, jak i wychowawczych. Przede wszystkim rozwija umiejętności związane z wykonywaniem lub rozpoznawaniem konkretnych interwałów, ale też pomaga w słyszeniu własnego głosu spośród wielu (umiejętność bardzo przydatna w różnych zespołach). Dodatkowo wymaga współpracy od osób w danej parze: muszą wybrać interwał, który obu osobom będzie wygodnie śpiewać, później wspólnie go przećwiczyć. Ponadto wymaga od uczniów zachowania "pokerowych twarzy", by nie zdradzili swoim zachowaniem z kim są w parze.
Uczniowie świetnie się bawią przy tej grze, polecam ją szczególnie na koniec lekcji lub tuż przed przerwą, ponieważ uczniowie są po grze bardzo silnie pobudzeni, co właściwie uniemożliwia posadzenie ich od razu spowrotem do ławek.
Dodaj komentarz